
Przetworzona żywność a depresja
W niedawnym badaniu opublikowanym w JAMA Network Open Journal naukowcy przeprowadzili kompleksowe badanie związku między dietą a zdrowiem psychicznym. Skoncentrowali się oni na wpływie ultraprzetworzonej żywności (UPF) na ryzyko depresji wśród kobiet w średnim wieku. Badanie podkreśla głęboki wpływ wyborów